Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

måndag 11 mars 2013

Min "modehjärna" 3

Här kommer del nr 3, i min lilla serie om sådant jag lagt på minnet och tycker är intressant angående mode! Denna gång:

Skillnad på självbild i olika länder!
Läste en artikel av någon  som arbetat  länge inom modebranchen både i Italien och i Sverige. Denna någon kom fram till följande slutsats, om svenska och italienska kvinnors sätt att se på sig själva och sin klädsel : Italienska kvinnor tittar sig i spegeln för att se vad som är bra, och vad de kan framhäva. Svenska kvinnor ser sig i spegeln och ser vad som inte är så bra och vad de kan dölja. Generalisering eller inte, jag tycker att det är en intressant iakttagelse. En bra tanke att ha med sig när man står där framför spegeln, tycker jag. Att se till vad som är bra och vad man vill framhäva. Slutresultatet måste ju bli väldigt olika iallafall!

Se till det bästa!
Kram Helen

4 kommentarer:

  1. Kloka ord som jag ska bära med mig nästa gång jag står framför spegeln!:)

    Ha en fin kväll!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  2. Vad intressant!!! Och vilket bra synsätt och inställning att framhäva det positiva istället för att fokusera på det man vill dölja, där har vi nog mycket att lära många av oss!

    Stööööörsta kraaaamen aka

    SvaraRadera
  3. Hej Helen! Det där låter ju mycket intressant och klokt! Ska lägga i minnet:)
    Har en fin dag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  4. Anonym3/14/2013

    Kloka ord :)
    /Kram

    SvaraRadera