Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 3 oktober 2013

Inspiration!

Ofta får jag frågan var min inspiration kommer ifrån. Det är faktiskt något jag aldrig själv frågar mig riktigt, jag vet bara att om jag inte får skapa med mina händer så försvinner en stor bit av mitt riktiga välmående. 
I flera år bodde jag i en liten by i södra Frankrike, så mycket av mina influenser härstammar säkert därifrån!
Richard och jag var där och hälsade på nyligen, för första gången på massor av år, allt var sig helt likt. Verkligen som att förflyttas bakåt i tiden, till och med grannarna bodde kvar! Det här är lilla bygatan, där brödbilen brukar köra upp varje dag. Porten längst upp på gatan leder in till vår gård där vårt hus ligger, omgiven av en hög mur runt hela trädgården. På andra fotot står jag framför porten!

När vi bodde här sydde jag upp kläder till en Boutique inne i Cognac, smyckes-tillverkningen kom jag igång med ungefär vid samma tid! Lite magiskt med sådana här besök, ungefär som att hälsa på "sig själv" flera år bakåt i tiden!


9 kommentarer:

  1. Fascinerande, först din berättelse. Och så bilderna
    med smycken bredvid, man ser kopplingen.
    Du gör jättefina smycken.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra smycken och vilken fin berättelse. Att resa tillbaka och att finna sig själv då. Kram.

    SvaraRadera
  3. Spännande! När jag såg din första bild fick jag en flashback till England och de små trånga gatorna i Wheately där jag var på kurs förra hösten. Ett ställe jag bara älskade och återvänder till i tanken, både nu och då.

    Kram Helén

    SvaraRadera
  4. OMG är det ditt hus bakom den fantastiskt vackra porten och dörren - jag blir så där avis nu! Så häftigt!
    Och vackra smycken gör du verkligen!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Vilken fantastisk berättelse! Alltid kul att vandra tillbaka i tiden och se allting klarare...
    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Vilken fin berättelse o vad härligt o återvända o uppleva gamla minnen. Dina smycken är så fina. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Mysigt!!

    Just nu är mannen o jag nere på Rivieran och hälsar på hans dotter o barnbarn! Älskar Frankrike❤

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  8. Jag är väldigt nostalgisk av mej....fin berättelse och fina smycken !!!
    Önskar dej trevlig helg!!
    Kramisar bia

    SvaraRadera
  9. Så fiint <3 .......
    /Kram

    SvaraRadera