Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 20 april 2013

Three


Tre armband på besök i min blogg idag. Det gråa är på väg till en kommande disputation, där den ska få blänka alldeles extra på någons handled! Armbanden mäter ung. 6 cm i bredd och är de som jag sålt mest av genom åren. Det är ungefär som meditation att sitta och se hur de under knytandets gång växer fram. Jag laddar dem ordentligt med kärlek och omsorg! De tar lååång tid att göra med alla dessa små knutar . . .
Ni som följt min blogg lite vet att jag bor centralt i en stad. Men, då jag började tillverka smycken bland annat, bodde jag på landet  i de djupa småländska skogarna.
Eftersom känslan av landsbygd fortfarande bor i mitt hjärta tittar jag ofta in på bloggar som jag upptäcker kan ge mig just den där mysiga lantkänslan! En av de bloggar jag nyligen upptäckt är fina HemkäraHannas blogg. Hon skriver så målande om bestyr i hemmet, barnen och inte minst hönsen. Mycket av det kan jag känna igen mig i när barnen var små och hur livet var runt omkring. Hanna delar även med sig av kloka personliga funderingar, det gillar jag! Just nu
har hon en utlottning om biljetter till Stora bloggdagen i Stockholm! Tyvärr upptäckte jag inte det förren nu och utlottningen går ut imorgon sönd. 21:april . . .

Ha en skön lördagskväll och söndag!
Kram Helen



14 kommentarer:

  1. Hej Helen! Så himla vackra armband! Va duktig du är! Hih min fav. är den svarta!
    Önskar dig en skön söndag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  2. Snygga, du är verkligen duktig!
    Jag önskar dig ne riktigt bra fortsättning på helgen!
    Kram Jennifer

    SvaraRadera
  3. Vilka fina armband du gör Helén. Jag hoppas att bäraren känner din kärlek du lagt ner när du tillverkat dem.

    Kram Helén

    SvaraRadera
  4. Riktigt fina, vad duktig du är!

    SvaraRadera
  5. Det där såg väldigt svårt ut att göra...men underbart vackert!!

    Hoppas du har en fin helg vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  6. Älskar dina armband! De är underbara!!
    Är så sugen på ett!!

    En skön söndag till dig! KRAM Anna

    ps. Tycker om din blogg men mina ögon har svårt att läsa det skära mot det grå. ds.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna! Bra att du upplyste mig om det! Nu har jag ändrat till en mer "läsvänlig" färg.
      Ha det gott!
      Kram Helen

      Radera
  7. Vackra skapelser som vanligt! Märks att dem kommer från hjärtat! :))

    Kram Bettan

    SvaraRadera
  8. Så fina, snyggt att dom är så breda.
    Det gråa har en jättevacker lyster.
    Må gott och kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Supersnygga armband! Vilken tid det måste ta att göra ett sådant armband. Du är riktigt duktig.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  10. Så fint att det finns en historia med varje armband, det betyder nåt extra att bära armband (smycken) som en annan människor just gjort helt för hand. och vackra är de! Kram Sara

    SvaraRadera
  11. Vilka tjusiga armband! Verkligen superfina. Önskar dig en bra vecka. Kram

    SvaraRadera
  12. Jättejättefina armband!!! Fantastiskt design!! Vad duktig du är!!!

    Tack för bloggtipset, ska in och kika :)

    Kraaaaaam aka

    SvaraRadera
  13. Riktigt super fina. Duktiga du.
    Kram Eva

    SvaraRadera