Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 27 september 2012

Bilder berättar . . .


Ibland när vi är ute på resor, kan jag bli smått irriterad på Richard som gärna vill placera mej för att ta foto på alla möjliga och omöjliga ställen vi passerar! Men, jag har lärt mej att lita på honom, han är verkligen en fena på att hitta häftiga miljöer och fotografera ur olika vinklar, med eller utan blixt! När jag sedan tittar på dem i lugn och ro hemma, så berättar de ofta  någonting mer. Som här i en trappuppgång i Syd-Frankrike! Jag kan nästan höra barnröster och familjers klapprande i trappen under flera generationer bakåt! Någon gång i tiden måste detta ha varit ett riktigt flott och välbärgat boende kan tänka . . .

8 kommentarer:

  1. Vilken underbar omgivning och bild! Roligt att du hittade till mig, tack för din kommentar :)
    Ha en fin helg!
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Tack! Ha en fin helg du ockå!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  3. Anonym9/28/2012

    Trevligt med en ny bloggvän, tack för titt hos mig och för din gulliga kommentar :)
    Tycker som du, att där har han hittat en charmig och intressant plats att fota dig på! Väldigt vackert, och precis som du så känner jag, vilka har gått och levt sina dagar här??

    Du är Varmt välkommen tillbaka att kika in och kommentera hos mig :) jag återkommer hit till dig :)
    Ha en riktigt fin helg.
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Kul att du gillade fotot!
      Kram Helen

      Radera
  4. Det är fantastiskt att få uppleva känslan av "forna dagar" och så klart kan vi känna in energierna från då.
    Underbar bild!
    kram
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din härliga kommentar, och kul att du gillar bilden!
      Kram Helen

      Radera
  5. Ser ut att vara en charmig plats, och det måste ha varit sååå fint innan färgen började flagna.

    SvaraRadera
  6. Hej, och tack för din kommentar!
    Kram Helen

    SvaraRadera