Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tisdag 25 september 2012

Minnenas Café

Att komma tillbaka till en plats efter tjugofem år var en magisk händelse i mitt liv. Små franska stenhusbyar ändrar inte sin karaktär så mycket. Förutom caféer och närbutiker som bommat igen. Den som ändrats mest på alla dessa år var jag själv. Mycket märklig känsla att promenera runt i byn, och under ögonlocken möta den kvinna som då var jag. En ung lite vilset sökande mor till en fyra-årig dotter, som försökte få tillvaron och kärleken att gå ihop. Både lycka och sorg kom över mej. Lycka över den jag blivit, och min älskade som fanns vid min sida och delade denna händelse. Men även lite sorg över den lite vilsna Helen som då var jag. Samtidigt är denna lilla by, något som jag fortfarande är väldigt lycklig över att ha spenderat en del av mitt liv i, och den kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta! Detta var fönsterutsikten från vårt hus, oändliga fält av solrosor . . .

Ha en underbar dag!
Kram Helen

1 kommentar:

  1. We sunflowers out here turn our faces constantly towards your sunshine, your universe. The light is warm . . .

    SvaraRadera