Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 20 september 2012

Historian ligger i betraktarens öga . . .

Igår då jag visade mitt foto från Köln , påminde Richard mej om likheten i den textil-tavla jag har sytt som vi har i vårt sovrum! Jag sydde den för massor av år sedan, då jag även hade en period att arbeta med ramarna lika mycket som själva textilbilden. Den stod undangömd på vinden tillsammans med andra bilder som jag gjort genom åren. Det är så konstigt det där med att "se saker i ett annat ljus"! Den här tavlan visste jag egentligen inte vad jag skulle tycka om då jag gjort den färdig.  . . . Den berättar också en hel del för mej själv, om mej själv som inte betraktaren ser! Den berättar om en tjej som gjorde väldigt fantastiska saker, men som aldrig tillät sej något eget beröm. Nu tillhör den favoriterna av det jag producerat genom åren! Mitt barbarn frågade mej häromdagen om det där var Richard och jag. Fast det inte var tänkt som det då jag gjorde den, går det ändå att tänka sej det nu. Så jag antar att det finns någon mening med allt!
Nu för tiden försöker jag tänka på att klappa mej själv på axeln lite då och då, och ge mej beröm för det jag åstadkommer! Det kan aldrig skada någon ;-)

Ha en fortsatt fin dag! /Helen




2 kommentarer:

  1. Yes, it's true, you really are worth all praise . . . let yourself feel good!

    SvaraRadera