Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

måndag 24 september 2012

Hybris. Den bästa drogen är gratis!

                                Hybris. Den bästa drogen är gratis ;-)

Regnig helg betyder massor av produktion för min del, så denna regniga helg har det skapats en hel del! På min anslagstavla i ateljén har jag fäst en liten artikel som handlar om hybris, vilket ju är ett ganska känsligt område i de lutheranska spåren . . . Men själv blir jag alltid lika glad när jag lyckas komma åt denna känsla av äkta hybris - den bästa följeslagaren i allt skapande! Själva artikeln handlar om hybris som en drog med fantastiska fördelar! Den är inte olaglig, den är gratis och har inga medicinskt dokumenterade biverkningar, den ger varken bakfylla eller bränner ut hjärnceller. Den har också en ekonomisk fördel - den är gratis! Så numera för att riktigt empiriskt uppleva detta rus har jag skaffat personliga knep och langare för att så ofta om möjligt få uppleva ruset av riktigt stark och bra hybris. Det är iallafall ingen som tar någon skada av detta!

Ha en härlig måndag!
Kram Helen

Hybris: I den antika grekiska världen beteckning för sådant övermod som försökte överskrida gränsen mellan gudar och människor. Hybris var också okunskap om individens plats i världsordningen och att ha för stor tilltro till sin egen lycka och framgång. (Nationalencyklopedin)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar