Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 21 september 2012

Förändring!!

                                            Förändring!
Jag har egentligen alltid varit en stark motståndare till hösten. Iallafall den skiftning vi just nu befinner oss i, när hösten överväldigar oss och för varje dag visar att det inte längre finns någon återvändo! Varje år har jag drabbats av en slags känsla av tomhet och ödeskänsla, svårt att förklara. Men när andra pratat om mys, tända ljus och äntligen lite härligt mörka kvällar osv. Ja, då har jag bara känt det där starka motståndet och tanken: Ett år till innan det blir sommar igen, pust . . . Det blev på gränsen till en liten depression varje höst, innan min kropp och psyke riktigt kunde komma överens om att livet är helt okej, trots allt! Vinter, vår, sommar gick bra, men ucsh för hösten!!
Nu däremot har jag blivit äldre och förståndigare och förstår att det är en årstidsskiftning, inget att hetsa upp sej över;-)  Nej, kanske inte riktigt precis så, men någonting har definitivt hänt! Till och med jag kan tända ljus "kura skymning", dricka te ur stora bulliga muggar och tycka att det faktiskt är ganska mysigt att det går emot höst!

Ha en härlig hösthelg!
Kram Helen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar