Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

måndag 10 september 2012

Drömmar . . .

Drömmar . . .
Här sitter jag och bläddrar bland mina bilder och drömmer mej bort!
Så hittade jag denna! Minnnen väcks till liv, dofter och känslor kommer
mot mej. Richard och jag var i Kroatien där denna bilden är tagen, och
jag sitter här och blickar ut över Adriatiska havet.
Det var liksom klippavsatser att sitta och njuta på, med eller utan parasoll beroende på vädret.
Jag älskar verkligen att sitta just så här, just så här med solens strålar som
liksom når fram till mej med sin spets samtidigt som den flödar bortåt i en triangel mot oändligheten.
Det är verkligen frid för mej - en fullständig ro som lägrar
sej inombords. På något sätt känns det för en stund som jag är förenad med hela
den här skapelsen vi kallar universum. Det är en känsla som jag sedan bäddar in
och försöker bära med mej länge, just den där fullständiga trygghetskänslan.
Så,snart är det dags igen känner jag. Att återigen söka mej till havet och solen.
Det måste ju inte vara så långt bort. Men just den här platsen i Kroatien bär jag
för alltid med mej som ett litet guldkorn i hjärtat att plocka fram då och då!

Nu är det läggdags IRL och dags för lite nattliga drömmar, imorgon väntar en ny dag!
Så goodnight and sleep tight, önskar jag er alla!
/Helen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar