Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 19 september 2012

Life is what happens while you´re busy making other plans . . .

Det här fotot tog jag i Köln för några år sedan. Richard skulle springa maraton i Köln och flög dit, jag mötte upp honom med tåg. Eftersom jag då hade en hel del tid på mej innan vi sågs, strövade jag omkring med min kamera . . . Köln- domen låg precis bredvid stationen, och såg väldigt mäktig ut, förutom att den för tillfället höll på att renoveras. Inne i katedralen hade det provisoriskt satts upp plast-drapperi istället för en port, plötsligt såg jag hur vackert solstrålarna silades igenom mönstret. Jag knäppte ett foto direkt! Först efteråt upptäckte jag paret som var på väg in, likaså att mönstret på drapperiet  nästan kunde liknas vid ett gammaldags lapptäcke. Det här fotot gör mej verkligen lycklig, det berättar någonting. Det är som en liten fingervisning om att ta vara på stunden vi har här och nu! Ibland undrar jag över paret bakom drapperiet, vilka var dom, var finns dom nu, vad gör de nu? Det lär man aldrig få reda på, så även de får stå som symbol för livets ögonblick . . .

Ha en härlig dag, och ta vara på stunden ;-)
/Helen

4 kommentarer:

  1. Hej Helen!

    Vilket läckert foto! :) Och jag förstår att du funderar kring det där paret i bakgrunden. Det är precis sådant som kan trigga igång en skrividé för mig. Små, små saker.

    Tack snälla du för dina fina komentarer hos mig och välkommen till bloggvärlden. Jag hoppas att du kommer att stortrivas med bloggandet och självklart lägger jag till mig som följare av din härliga blogg. Ser fram emot att följa din resa här. :)

    Ha en fin onsdag och sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lotta, det var roligt att höra!

      Radera
  2. Fint foto och fint skrivet. Ta vara på stunden...ja, om man kunde göra det och se det fina i det lilla i stället för att oroa sig.. Ska försöka...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anita, och styrkekram! /Helen

      Radera