Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 28 september 2012

The À la Menthe

Här sitter jag fångad på bild igen, med älsklingsdrycken the À la menthe (mint-te)! Ni som aldrig druckit denna härliga dryck borde absolut testa! Helst ska den serveras rykande het med ganska många färska marockanska myntablad som får stå och dra i några minuter. Jag föredrar att söta drycken med socker, men det går även bra med honung, gott både i värme och kyla! Man kan också använda torkade blad, men då låta drycken stå och dra lite längre. Dessutom har téet en decinficerande effekt för magen. Kan det bli bättre?!
(Ring, halsband, örhänge är alla mina egna alster. Se flera på www.helenbarck.se)

En riktigt skön helg önskar jag alla!
Kram Helen

2 kommentarer:

  1. Åh vilken fin bild på dig! Tycker om olika sorters teer, det är kul! Konstnär och smyckes designer, underbart! Önskar att jag vågade ta steget jag också!
    Kul att du hittade min blogg! Vi är väldigt likasinnade!! Har svarat på dina kommentarer på min andra blogg! Har mappar fulla med fina BB bilder i min dator! Har några på min aktiva blogg under Bitgitte Bardot! Har alla mina hundra filmisar kvar på henne! Nu fick jag inspiration att göra ett inlägg om det!

    Ha en skön helg! KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Kul att du gillar bilden! Och bra, vi kan nog inspirera varandra du och jag!
    Ha en härlig helg! Kram Helen

    SvaraRadera